Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

NYMPHE (WIND). DER RAUM ZWISCHEN MOTIV UND AFFEKT IN DER FRUEHEN NEUZEIT (ZUGLEICH EIN BEITRAG ZUR ABY WARBURG-FORSCHUNG)

Tytuł:
NYMPHE (WIND). DER RAUM ZWISCHEN MOTIV UND AFFEKT IN DER FRUEHEN NEUZEIT (ZUGLEICH EIN BEITRAG ZUR ABY WARBURG-FORSCHUNG)
Nymph (Wind). The space between a motif and an emotion in the early modern period (at the same time a contribution to the Warburgian research)
Autorzy:
Barbara Baert
Tematy:
MYTHOLOGY
NYMPH
MEDIEVAL ART
MODERN ART
PAINTING
ICONOGRAPHY
WARBURG ABY
Język:
niemiecki
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The presence and importance of the nymph in the late medieval and early modern art goes beyond the fashionable adaptation of a classicizing motif. None less than Aby Warburg (1866 – 1929) was the one who developed a passion for the godly girl, wandering to the bucolic springs and caves, whose name etymologically refers to a "bride". However, it isn't the iconographic afterlife of the nymph that is addresses by this study, but the question of her visual identity in the early humanism. This question opens a discourse on a movement and wind in visual media, on the effect of the nymph on the viewer and on the (self-) reflection of the visual arts, especially painting.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies