Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

ÉDOUARD MANET A JEHO OLYMPIA

Tytuł:
ÉDOUARD MANET A JEHO OLYMPIA
Édouard Manet and his Olympia
Autorzy:
Michalovič Peter
Tematy:
GENRE
NUDE
MODERN PAINTING
ÉDOUARD MANET
Język:
słowacki
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper entitled Édouard Manet and his Olympia attempts to justify why this painting can be considered one of the founding paintings of modernism in painting. On the one hand, Manet adheres to some of the basic conventions applicable to the genre of the “nude,” as evidenced by the inter-iconic reference to Titian’s painting Venus of Urbino. On the other hand, he partly departs from these conventions and partly enters into open conflict. The image of Olympia does not represent a divine, ideal beauty but a woman’s body, even the body of a prostitute. Manet attempts to represent with the painting what is symptomatic of the present and what is indexical of this present. The painting of Olympia has sparked controversy, sparked by its subject matter and artistic articulation. The paper attempts to interpret this controversy’s thematic and formal causes.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies