Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

A SYSTEM ANALYSIS APPROACH TO KINETIC SCHOOL DRAWINGS (KSD)

Tytuł:
A SYSTEM ANALYSIS APPROACH TO KINETIC SCHOOL DRAWINGS (KSD)
A kinetikus iskolarajz rendszerszemléletű konfigurációelemzése
Autorzy:
Vass Zoltán
Tematy:
system analysis
Seven-Step Configuration Analysis (SSCA)
interactions
projective drawings
Kinetic School Drawings
Język:
węgierski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The study introduces a system analysis approach to Kinetic School Drawings (KSD) in a theoretical frame which approaches drawings as fragments of expressive behaviour. After reviewing literature, it describes the application of the Seven-Step Configuration Analysis (SSCA) on Kinetic School Drawings. The SSCA consists of context analysis, process analysis, phenomenological, intuitive, global and item analysis. The six steps are followed by a seventh phase, which synthesises configurations of phenomena and meanings. The objective of the paper is the description of a practical method for the clinician which avoids mechanistic and dictionary-like interpretations. The application of the SSCA results in a semantic network of meanings which is inherently individual and provides deep understanding of the child. The study also summarises some conclusions of the latest Hungarian studies on the KSD (n=356).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies