Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Możliwości wykorzystania kodów QR w praktyce dydaktycznej

Tytuł:
Możliwości wykorzystania kodów QR w praktyce dydaktycznej
ON THE USE OF QR CODES IN TEACHING PRACTICE
Autorzy:
Paweł Wołoszyn
Tematy:
QR codes
linear barcodes
matrix barcodes
QR code usage in teaching
machine-readable data
experimental applications
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The linear and matrix barcodes bear significant resemblance to human written language culture. These symbologies are exclusively machine-readable but can be represented with the use of the same physical media as traditional text. This allows people to handle the barcodes along with other material things. The optical nature of matrix codes, especially QR codes, brings a consequence discussed in this paper aimed at presenting creative scenarios of QR code usage in teaching. Codes can be used not only as a machine-readable data encoding but also as tangible artefacts serving as a bridge between real and virtual world. The paper gives several examples of such use cases and describes two experimental applications being tested by the author in practice of university teaching.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies