Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

NEW YORK BOHEMIANISM IN THE SECOND HALF OF THE NINETEENTH CENTURY

Tytuł:
NEW YORK BOHEMIANISM IN THE SECOND HALF OF THE NINETEENTH CENTURY
Autorzy:
Marc S. Smith
Tematy:
ARTIST
BOHEMIANISM
MIDDLE CLASS
NEW YORK
PRINTED PRESS
UNITED STATES
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the second half of the 19th century, artists in the United States were under social and economic pressures, which led many to live in poverty. As a consequence, Parisian Bohemianism was easily imported by expatriate artists and found a fertile ground in New York City. Traditionally, Paris and the Fine Arts were associated to vice and spiritual corruption and, at first, the bohemian lifestyle only reinforced these stereotypes. Yet, the growing capital injected onto the European art market brought the Fine Arts into a more acceptable sphere. As a result Bohemianism came to represent very contradictory values. Through novels, the printed press and paintings, Bohemianism came to be a vehicle for a wide variety of images which reflected the many changes which the United States were undergoing from the 1850s to the 1900s. For all these reasons, Bohemianism became in the United States a complex movement which underlined the complexities of a society entering its “Modern” age.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies