Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Miedzy Hardym a Sterne’em. Realizm i jego przekroczenie w filmach Michaela Winterbottoma

Tytuł:
Miedzy Hardym a Sterne’em. Realizm i jego przekroczenie w filmach Michaela Winterbottoma
BETWEEN HARDY AND STERNE – REALISM AND BEYOND IN THE FILMS OF MICHAEL WINTERBOTTOM
Autorzy:
Adam Kruk
Tematy:
Winterbottom Michael
Hardy Thomas
Sterne Laurence
24 Hour party people
Tristram Shandy
adaptations of English literature classics
realism
realistic convention
narrative techniques
comedy
sur-fiction
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Seeking the key to the heterogeneous style of Michael Winterbottom, Kruk grounds his argument on the analysis of Winterbottom’s film adaptations of English literature classics: Thomas Hardy and Laurence Sterne. The way Winterbottom moves between these two literary traditions reflects his changing attitude to realism. The realistic convention – both in costume dramas based on Hardy, and in films dealing with the „here and now”, reveals the processes ruling the world and permits one to take a stance in regards to political plans for its improvement. Whereas postmodern exposure of the cracks in the joints in realistic performances in films inspired by narrative techniques employed by Laurence Sterne (24 Hour party people, Tristram shandy) signals the shift on Winterbottom’s work towards comedy and sur-fiction.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies