Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Sociální média jako nová výzva pro výzkum politické participace

Tytuł:
Sociální média jako nová výzva pro výzkum politické participace
Social Media As a New Challenge for Political Participation Research
Autorzy:
Jaroslav Švelch
Lenka Vochocová
Tematy:
political participation
social media
new media
civic engagement
democracy
social movements
public sphere
Język:
czeski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article aims to synthesise existing theoretical and empirical work on political participation in social media, a topic especially relevant but still under-researched in post-transformation countries such as the Czech Republic. It argues for encouraging productive dialogue between the political science approach to participation research and the work in media and communication studies. First, the article sums up normative and theoretical standpoints taken when discussing and researching new media, society, and participation. It then reviews existing empirical findings from various countries. It concludes that there is no consensus on either the positive or negative effects that social media have on the extent to which people participate in political life. A possible reason for this lack of consensus is that theories of online political participation are underdeveloped. Any such theories should take into account the unique affordances of social media and the resulting social dynamics of their use.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies