Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Unlocking Generation Y: Market Segmentation Via Lifestyle Insights

Tytuł:
Unlocking Generation Y: Market Segmentation Via Lifestyle Insights
Autorzy:
Kopřivová Veronika
Matušínská Kateřina
Tematy:
brands
exploratory factor analysis
cluster analysis
millennials
segmentation
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
One of the fundamental pillars of properly set up marketing communication is customer orientation, defining their needs and preferences and then creating their profiles. Following this fact, the aim of the study is to create subsegments of Generation Y (Millennials) in the Czech market based on identified factors in terms of lifestyle as the non-traditional segmentation descriptive variable. In order to achieve the aim of the study, AIO parameters within psychographic segmentation were used to process primary data collected by marketing research carried out in the form of a questionnaire. Overall, 999 respondents who are residents of the Czech Republic participated in this marketing research. The characteristics of Generation Y (Millennials) and the determination of the main points for external and internal marketing strategies create the basis for the comparison of subsegments based on the criteria determining the possible success of the company in this process.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies