Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

VULNERABLE DISCLOSURE: DANGEROUS NEGOTIATIONS OF RACE AND IDENTITY IN THE CLASSROOM

Tytuł:
VULNERABLE DISCLOSURE: DANGEROUS NEGOTIATIONS OF RACE AND IDENTITY IN THE CLASSROOM
Autorzy:
C. Dominique Hill
Tematy:
VULNERABILITY
PEDAGOGY
AUTOETHNOGRAPHY
TEACHER
CULTURAL DIVERSITY
RACE
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This essay discusses my experience as a teaching assistant deploying auto-ethnography to explore my racial performance and politics as related to informing and shaping classroom dynamics and relationships. Set in “Race and Cultural Diversity”, an advanced undergraduate writing composition course, I examine my performance of blackness and how my racial performance embodies commitments to racial and social justice within classroom happenings. Using critical performance pedagogy this study explores my identity performance to identify and create effective strategies that further dialogue on the often charged and sensitive topic of race, developing more awareness of how my racialized self enters and manifests in the classroom.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies