Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Musical Expression of Emotion: Metaphorical-As versus Imaginative-As Perception

Tytuł:
The Musical Expression of Emotion: Metaphorical-As versus Imaginative-As Perception
Autorzy:
Malcolm Budd
Tematy:
MUSIC
EXPRESSION
MUSICAL EXPRESSION
EXPRESSION OF EMOTION
PEACOCK CH.
ANALYTIC AESTHETICS
PHILOSOPHY
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper begins with an overview of various well-known accounts of the musical expression of emotion that have been proposed in recent years. But rather than proceeding to assess the merits and faults of these accounts the paper examines whether a radically new theory by Christopher Peacocke is superior to all of them. The theory, which certainly has a number of attractive features, is based on the idea of metaphorical-as perception. The notion of metaphorical-as perception needs to be elucidated and the examination of Peacocke’s theory takes place by playing it off against a rival theory that is based on a different kind of perception, imaginative-as perception. The paper argues that, as the basis of an account of the musical expression of emotion, imaginative-as perception has all the advantages and none of the apparent defects of metaphorical-as perception.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies