Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wartość hedoniczna – problemy aksjologiczne i ontologiczne

Tytuł:
Wartość hedoniczna – problemy aksjologiczne i ontologiczne
HEDONISTIC VALUES: AXIOLOGICAL AND ONTOLOGICAL PROBLEMS
Autorzy:
Leszek Kopciuch
Tematy:
VALUES
HEDONISTIC VALUES
PLEASURE
PERCEPTION OF VALUES
ONTOLOGY OF VALUES
PHENOMENOLOGY OF VALUES
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper examines some of the difficulties and problems connected with hedonistic values. According to Hildebrand, pleasure is not a value at all. According to Scheler, Hartmann and Ingarden, it is a value but its axiological position is low. I consider two general issues. First, I analyze the relation between hedonistic values and other kinds of values. Secondly, I examine the ontological specificity of hedonistic values. I attempt to prove that hedonistic values have a true axiological character. I also show that pleasure is an element of every value-perception.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies