Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

CESTOVNÝ RUCH VERZUS KULTÚRA

Tytuł:
CESTOVNÝ RUCH VERZUS KULTÚRA
Tourism versus culture
Autorzy:
Šimončičová Anna
Šimončičová Mária
Tematy:
CULTURE
TOURISM
TOURISM INDUSTRY
CULTURAL TOURISM
Język:
słowacki
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Tourism is considered to be the strongest sector of the economy in the world. In regional development it serves as a tool of economic, social, environmental and cultural increase. Today tourism becomes not only an economic system but also a cultural phenomenon. Tourism as a way of life or as a product of human plays an important role in cultural science, specifically in culturology. The article bears a complex view on the issue of the relationship between tourism and culture in which the bilateral effect is stressed. While the impact of culture in tourism is regarded as positive, even further fundamental for tourism realisation, the opinion of a tourism impact on culture are different. On one hand tourism is considered to be a starter of globalisation and other negative cultural values. On other hand positive effects as an increase of cultural identity and conservation of cultural heritage is emphasized. In article the main view is dedicated to balance between cultural and economic opinions where positive effects are spread to both areas.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies