Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Michael Fried and Beholding Video Art

Tytuł:
Michael Fried and Beholding Video Art
Autorzy:
Ken Wilder
Tematy:
FRIED M.
VIDEO ART
GORDON D.
SPECTATOR
VIDEO INSTALLATION
SPATIAL PRACTICE
PHILOSOPHY
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In this article, I consider Michael Fried’s recent contribution to the debate about the experience of video art, made in relation to the work of Douglas Gordon. Fried speculates that issues of antitheatricality may in fact be key to specifying the medium of video installation. While Fried’s position on awork’s to-be-seenness offers a useful way of framing the relation with the beholder in video art, I question his notion of ‘overcoming’ theatricality – preferring to see the theatrical/antitheatrical dichotomy as a dynamic at play within individual works. I welcome what seems to be an explicit acknowledgment from Fried that the position of the spectator is a contributory factor in what he terms empathic projection, but relate this to the notion of a figural presence. I argue that video art, as a spatial practice, offers a distinct mode of reception by problematizing the position of the spectator in relation to two-dimensional figurative space to which she is excluded.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies