Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Tożsamość i rozwój w pamiętnikach ugandyjskich nauczycieli, opiekunów i pracowników socjalnych

Tytuł:
Tożsamość i rozwój w pamiętnikach ugandyjskich nauczycieli, opiekunów i pracowników socjalnych
Identity and development in the diaries of Ugandan teachers, carers and social workers
Autorzy:
Kawula Anna
Tematy:
nauczyciel
tożsamość
rozwój
praca zawodowa
szkoła
pamiętniki
teacher
identity
development
professional work
school
diaries
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule skupiono się na problematyce kształtowania się tożsamości i rozwoju zawodowego wśród pedagogów z Ugandy. Dokonano analizy tema- tycznej czynników wzajemnie na siebie oddziałujących: osobistego, zawodowego i społecznego. Zwrócono uwagę na konstruowanie tożsamości i rozwoju zawodowego w kategoriach: przynależności do grona pedagogicznego jako do społeczności, związek między systemami wiedzy i przekonań oraz oczekiwaniami zawodowymi przyszłości. W badaniach jakościowych rozpatrywano refleksje zapisane w pamiętnikach kilkunastu pedagogów ugandyjskich zatrudnionych w placówkach szkolno- -wychowawczych prowadzonych przez NGO’s w Ugandzie w dystrykcie Kyenjojo. Dane uzyskane w trakcie badań uwzględniały dwa obszary zrównoważonego rozwoju: indywidualny i instytucjonalny. Doświadczenia wychowawców, nauczycieli, opiekunów i pracowników socjalnych wskazują, że proces budowania tożsamości został konstruowany indywidualnie, a działania negocjowane społecznie. Rozwój zawodowy obejmował nie tylko zdobywanie osobistej wiedzy i doświadczenia, ale również odbywał się pod wpływem społeczności lokalnej, wspólnoty, przynależności do określonej kultury, światopoglądu oraz okoliczności związanych z życiem rodzinnym i pracą.

The article focuses on the issues of identity formation and professional development among Ugandan educators. A thematic analysis of mutually influencing factors: personal, professional and social was performed. Attention was paid to the construction of identity and professional development in terms of belonging to the teaching staff as a community, the relationship between knowledge and belief systems as well as professional expectations of the future. The qualitative research examined reflections recorded in the diaries of several Ugandan educators employed in educational institutions run by non-governmental organisations in Uganda in the Kyenjojo district. The data obtained during the research took into account two areas of sustainable development: individual and institutional. The experiences of educators, teachers, carers and social workers indicate that the process of identity building was individually constructed, and actions were socially negotiated. Professional development included not only the acquisition of personal knowledge and experience, but also took place under the influence of the local community, community, belonging to a specific culture, worldview and circumstances related to family life and work.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies