Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Information technology context in evidence-based approach at university

Tytuł:
Information technology context in evidence-based approach at university
Kontekst technologii informacji w podejściu dowodowym na uniwersytecie
Autorzy:
Pańkowska Małgorzata
Tematy:
Evidence-based management
Mobile technology
Social media
University
Media społecznościowe
Technologie mobilne
Uniwersytet
Zarządzanie oparte na dowodach
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In this paper author applies an approach named evidence-based practice to university governance. The Bologna process encourages universities to implement the National Qualification Framework and Student Learning Outcomes (SLOs). Author argues that SLOs and Student Progress Outcomes (SPOs) provide the evidence of quality of educational process. The Information Communication Technology (ICT) tools and new media enable the evidence creating, gathering, monitoring and usage. The paper is to support the general thesis that not only every company is a technology organization, but also every person (e.g., student) is a technology organization. The evidence creates ICT context for university learning and university should be evaluated based on that context.

Proces boloński skłania uniwersytety do wdrażania Krajowym Ram Kwalifikacyjnych oraz opracowania i wdrażania efektów uczenia się. Zdaniem autora wprowadzenie efektów kształcenia wiąże się z koniecznością uzyskiwania dowodów jakości kształcenia. Autor proponuje w tym celu zastosowanie podejścia zarządzania opartego na dowodach. Autor twierdzi, że narzędzia technologii informacji i komunikacji oraz nowe media wspomagają tworzenie, gromadzenie, monitorowanie dowodów kształcenia. Artykuł ma służyć poparciu ogólnej tezy, że współcześnie nie tylko każde przedsiębiorstwo jest przedsiębiorstwem technologii informacji, ale praktycznie każdy człowiek (a więc także student) stanowi swego rodzaju organizację technologii informacji ze względu na wyposażenie w indywidualny sprzęt i oprogramowanie oraz szeroko rozbudowane możliwości gromadzenia i przetwarzania informacji. W artykule przedstawiono przykład wyposażenia w urządzenia informatyczne studentów, co stanowi specyficzny kontekst uniwersyteckiego uczenia się i uniwersytet powinien być oceniany na podstawie tego kontekstu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies