Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

REMAKING, REWEAVING AND INDIGENIZING CURRICULUM: LESSONS FROM AN AMERICAN SAMOA HEAD START PROGRAM

Tytuł:
REMAKING, REWEAVING AND INDIGENIZING CURRICULUM: LESSONS FROM AN AMERICAN SAMOA HEAD START PROGRAM
Autorzy:
Henward Allison
Tauaa Mene
Turituri Ronald
Tematy:
CURRICULUM
PRESCHOOL
GLOBALIZATION
AMERICAN SAMOA
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In this paper, we focus on how indigenous Head Start teachers in American Samoa, an unincorporated territory of the US located in the South Pacific negotiated imported policy and curricular models that were not always congruent with local, indigenous approaches to educating young children. Here we place our focus on the negotiation of curriculum within these spaces and in doing so, show that through the reweaving of curriculum, western discourses and influences from the US were altered. We conclude with implications for US territories and other contested spaces across the globe.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies