Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Effect of Animation as a Teaching Tool on Students’ Learning – an Experimental Study

Tytuł:
The Effect of Animation as a Teaching Tool on Students’ Learning – an Experimental Study
Autorzy:
Rashid Nida
Khanum Nadira
Raheem Fazal
Tematy:
Animation
Attention
Experiment
Learning
Observational Method
Social Learning Theory
Quantitative Research
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This study aims to explore the effect of animation on students’ learning process and compare the learning outcomes between animation-based and traditional teaching methods. The research questions hypothesize that animation enhances the learning process, attention, retention, reproduction and motivation in students. This study employed quantitative methodology by using an experiment involving two separate groups: the experimental group, which received instruction with animated videos, and the control group, which received a traditional teaching method. The sample size consisted of 170 students, with an equal distribution of male and female participants from grade levels 3 to 6, with 85 students in each group. The analysis of the data reveals that animation has a significant effect on the learning process. Students exposed to animation-based teaching methods exhibit higher levels of attention retention, better reproduction of learned material, and increased motivation compared to those following traditional teaching methods. These findings support the created research questions that animation positively influences students’ learning outcomes.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies