Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Enhancing the competitiveness of tourism in the Republic of Serbia using the cluster model

Tytuł:
Enhancing the competitiveness of tourism in the Republic of Serbia using the cluster model
Autorzy:
Biljana Stavljanin
Marinko Kresoja
Natasa Andric
Data publikacji:
2011-01-16
Tematy:
development
tourism
strategy
cluster
competitiveness
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The Republic of Serbia has the chance to raise its competitive strategy for growth, independently or with the support from the international community, by defining the development objectives and determining the economic structure. In this context, tourism represents an essential complex with untapped growth potential. Tourism is an economic sector of exceptional business opportunities. There are four touristic clusters in the country: Vojvodina, Belgrade region, South-Eastern Serbia and South-Western Serbia. The paper suggests cluster approach in considering ways to increase competitiveness of national tourism services.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies