Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Badanie instrukcji do gier z perspektywy twórcy i użytkownika

Tytuł:
Badanie instrukcji do gier z perspektywy twórcy i użytkownika
RESEARCH ON GAMES MANUALS FROM THE GAME DESIGNER’S AND PLAYER’S POINT OF VIEW
Autorzy:
Marcin Łączyński
Tematy:
GAME DESIGN
MANUAL WRITING
CONTENT ANALYSIS
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Despite the development of the modern board games market, plenty of new titles published every year, and the growing use of games in different areas of life, the instructions for games have never been a frequent object of greater reflection of researchers or practitioners. The importance of instruction, especially for non-computer games, in which the game process depends on the correct understanding of a game’s principles, is difficult to overestimate. Anyway, as everyone who has ever played a board game knows, a badly written manual can not only hinder playing in line with the principles devised by the designer, but also destroy all pleasure from the game. In this paper, I present the results of a study, consisting of interviews with players (15 interviews) and of content analysis conducted on a sample of thirty deliberately chosen game manuals (for entertainment and training board games). The aim of this study is to gather material showing how instructions for gaming are currently constructed and what players expect from a well-written manual.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies