Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

How Movies Think: Cavell on Film as a Medium of Art

Tytuł:
How Movies Think: Cavell on Film as a Medium of Art
Autorzy:
Richard Eldridge
Tematy:
Cavell S.
film
medium-specificity
aesthetic experience
art
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Stanley Cavell’s writing about movies, from the more theoretical and general The World Viewed (1971) to the later works on specific genres (Pursuits of Happiness, Contesting Tears), has a unifying theme: some movies as (successful) art investigate conditions of accomplished selfhood and interest in experience in medium-specific ways. This claim is explained and defended by explicating the details of the medium-specificity of the moving photographic image (and its history of uses) and by focusing on Michael Verhoeven’s film The Nasty Girl (1990). Though the very ideas of accomplished selfhood and interest in experience naturally prompt some suspicion in a commercialized, pluralistic society, our responses to some movies show that we continue to aspire to a life that embodies them.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies