Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

IMPACT OF EMOTIONAL VALENCE AND DIFFERENT SOURCE PROBLEM CONDITIONS ON THE RESOLUTION OF ANALOGICAL TARGET PROBLEMS

Tytuł:
IMPACT OF EMOTIONAL VALENCE AND DIFFERENT SOURCE PROBLEM CONDITIONS ON THE RESOLUTION OF ANALOGICAL TARGET PROBLEMS
Autorzy:
Kinga Izsóf Jurásová
Adam Biela
Marián Špajdel
Tematy:
ANALOGY
PROBLEM SOLVING
EMOTIONS
EXPERIMENT
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
An experimental study was conducted to clarify the impact of the source problem (present/absent) and of the emotional valence (positive/negative) on the way analogical target problems are solved. Analogical problems were represented by two types of PC games. Film clips were used to elicit emotions, whereas emotional changes were monitored by SAM scale. It was found that the presence of source problem increased the speed of solving a target problem and led to analogical problem solving even though a non-analogical solution could also be conducted. Negative valence (feeling sad) facilitates analogical problem solving, whereas positive valence (feeling amused) alleviates non-analogical problem solving. Different emotional valence has no impact either on the length of the time needed for problem solving, or on the success.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies