Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Comparative analysis of the acquired clinical skills assessment of undergraduate medical students in a problem-based learning and traditional curricula

Tytuł:
Comparative analysis of the acquired clinical skills assessment of undergraduate medical students in a problem-based learning and traditional curricula
Autorzy:
Zdravka Radionova
Petkana Hristova
Tematy:
problem-based learning
clinical skills
assessment
undergraduate medical students
comparative analysis
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article describes the results from the comparative analysis of the acquired clinical skills’ assessment of undergraduate medical students in an innovative problem-based learning (PBL) and traditional curriculum. Attention is paid on the fact that even partially introduced in part of the early phases of the curriculum the PBL format of education has its impact on the future clinical functioning of the medical students. The PBL students performed better in comparison with their peers from the traditional track in regard to: the complete history taking as gathering data for the family history, available contacts with acute infectious diseases and known allergies to foods, drugs and other substances; and the use of more laboratory and other tests for building a diagnostic plan.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies