Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Přidaná hodnota studia na víceletých gymnáziích ve světle dostupných datových zdrojů

Tytuł:
Přidaná hodnota studia na víceletých gymnáziích ve světle dostupných datových zdrojů
Autorzy:
Jana Straková
Tematy:
student achievement
socioeconomic status,
tracking
multi-year gymnasia
Język:
czeski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The results of students at different basic and secondary schools vary largely in the Czech Republic compared to other countries, and there is a strong connection between the results of students and family background. The Czech education system is also highly stratified, and student tracking begins at a young age. In this respect the most controversial element in the system are the multi-year gymnasia, the existence of which is nonetheless strongly supported by the public. This support is based on the conviction that multi-year gymnasia provide the most talented students with a good education, enable more rapid cognitive development for these students, and thus help cultivate Czech elites. This article sets out to verify whether multi-year gymnasia genuinely fulfil the function associated with them. Hypotheses about the role of multi-year gymnasia are tested using data from the OECD PISA 2000 and OECD PISA 2006 surveys, the PISA-L longitudinal survey, and Higher Education Studies 2004 survey. The main analytic methods used are multi-level modelling and logistic regression

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies