Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

VPLYV FRANCÚZSKEJ MÓDY NA MÓDNE ZNAČKY V ČESKOSLOVENSKU

Tytuł:
VPLYV FRANCÚZSKEJ MÓDY NA MÓDNE ZNAČKY V ČESKOSLOVENSKU
Impact of French fashion on fashion brands in Czechoslovakia
Autorzy:
Kubalová Benedikta
Pecníková Jana
Tematy:
FASHION BRANDS
FRANCE
CZECHOSLOVAKIA
CULTURE
Język:
słowacki
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Fashion stands on the periphery of intellectual interest. It is considered a fleeting phenomenon of modern society. The concept of fashion is much wider than just the definition of the latest fashion wave. Fashion involves a direct reaction to trends, company development and contemporary culture. The development and impact of fashion brands depends on the cultural and social factors in which the brands are located. The aim of this contribution is to answer questions related to the social and cultural role of this phenomenon. The socio-cultural aspect of trademarks is analysed in the example of brands used in the fashion industry in contrast to two communities – France and Czechoslovakia in the 20th century. The paper analyses the impact of French fashion brands in Czechoslovakia.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies