Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

CONFIDENCE IN EUROPEAN RETAIL BANKING: ASSESSING RELATIONSHIP WITH ECONOMIC FUNDAMENTALS

Tytuł:
CONFIDENCE IN EUROPEAN RETAIL BANKING: ASSESSING RELATIONSHIP WITH ECONOMIC FUNDAMENTALS
Autorzy:
Barbu Teodora Cristina
Boitan Iustina
Tematy:
CUSTOMER
EXPERIENCE INDEX
CONFIDENCE
BANKING
MACROECONOMIC
EUROPE
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper explores the various typologies of confidence indices and barometers that have been developed by audit and consultancy firms, research centres or banking associations with the purpose to assist banks in better understanding customers’ needs, perceptions and expectations. The study gravitates around the European banking sector, by relying on the customer experience index developments during 2011 – 2015. We follow a twofold statistical approach, meant to investigate whether the index dynamics may be significantly determined by changes in several broad coverage variables, and respectively the presence of a two-way causality between the index and variables included in the sample. The findings obtained are of interest not only for banks, but also for public authorities and financial regulators, as the customers’ confidence index used in the study appears to drive subsequent changes in the level of several macroeconomic, financial and institutional variables.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies