Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

OBRAZY AKO VITÁLNE ZNAKY: KOMUNIKAČNÉ MOŽNOSTI VIZUÁLNYCH SPRÁV

Tytuł:
OBRAZY AKO VITÁLNE ZNAKY: KOMUNIKAČNÉ MOŽNOSTI VIZUÁLNYCH SPRÁV
Pictures as vital signs: Communicative potential of visual messages
Autorzy:
Radana Šafaříková
Tematy:
PICTORIAL TURN
LIVING PICTURE
STEREOTYPE
W. J. T. MITCHELL
COMMUNICATION
Język:
słowacki
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Medical context of vital signs which comprises detecting and monitoring “the presence of life” in human body serves as a starting point to our reflection on the varieties of animation or vitality that are attributed to images. The perspective of “vitality” requires a different type of questions addressed to pictures: not what the pictures do (or mean), but what they want, not what is their power, but what is their desire, not what is their value, but what is their vitality (meaning their reproductive potency and fertility). The final example – analysis of a famous recruiting poster – shows how the shift in question works in a concrete picture. It can also open a discussion about the limits of Mitchell's view.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies