Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rola budowania relacji partnerskich z kluczowymi dostawcami w zarządzaniu łańcuchem dostaw

Tytuł:
Rola budowania relacji partnerskich z kluczowymi dostawcami w zarządzaniu łańcuchem dostaw
Role of partnership development with key suppliers in supply chain management
Autorzy:
Barbara Ocicka
Marta Raźniewska
Tematy:
Kluczowy dostawca
Partnerstwo w łańcuchu dostaw
Zarządzanie relacjami z dostawcami
Key supplier
Partnership in supply chains
Supplier relationships management
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu je s t podkreślenie roli zarządzania relacjami z dostawcami we współczesnych łańcuchach dostaw oraz ich wpływu na wartość dostarczaną klientom i innym interesariuszom. Skoncentrowano uwagę przede wszystkim na rozwoju relacji partnerskich z kluczowymi dostawcami, odnosząc się zarówno do strategicznych, ja k i operacyjnych aspektów zarządzania relacjami między dostawcami a odbiorcami na rynku business-to-business. W pierwszej części rozważań scharakteryzowano istotę zarządzania relacjami z dostawcami oraz wyróżniono etapy rozwoju kooperacji między partnerami. W drugiej części zostały zaprezentowane przykłady koncepcji i praktyk zarządzania mające na celu realizację strategii budowania partnerskich relacji z dostawcami. W podsumowaniu ujęto najważniejsze wnioski i wskazano potencjalne dalsze kierunki badań.

Ehe aim of this article is to highlight the importance o f supplier relationships manament in contemporary supply chains and their impact on the value delivered to customers and other stakeholders. The attention is focused especially on the development o f partnership with key suppliers, refe rring to the strategie as well as operational aspects o f managing relationships between suppliers and recipients in the market of business-to-business. In the first part o f the discussion the core o f su p p lie r relationship management is presented and the stages o f development o f cooperation between the partners are outlined. In the second part o f the paper examples o f concepts and management practices aiming at implementing strategies to build partnerships with suppliers are presented. In the summary, the main conclusions are ineluded and the potential futurę directions o f research are identified.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies