Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Konstrukcje słowotwórcze a kategorie poznawcze dzieci niesłyszących

Tytuł:
Konstrukcje słowotwórcze a kategorie poznawcze dzieci niesłyszących
WORD-FORMATION CATEGORIES AND COGNITIVE CATEGORIES IN HEARING-IMPAIRED CHILDREN
Autorzy:
Ewa Muzyka-Furtak
Tematy:
WORD-FORMATION CATEGORIES
DERIVATIONAL CATEGORIES
COGNITIVE CATEGORIES
HEARING IMPAIRED CHILDREN
LANGUAGE ACQUISITION
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper describes the ways of interpreting and creating derivational (word-formation) constructions in hearing-impaired children. Quantitative analyses permit conclusions concerning the specificity of language acquisition in cases of limited hearing perception. Children with impaired hearing crack the code of their native language using special strategies of linguistic action. Examining word-formation phenomena from a cognitive perspective, we should recognize that there is a distinct correlation between the functioning of derivational and cognitive categories in the human mind. Hearing impairments contribute to activating the subjective rules of ordering the phenomena of the surrounding reality that are different from the intersubjective ways of interpreting the world encoded in the language.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies