Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

DECOMPOSITION WITH NEW TECHNOLOGIES IN CONTEMPORARY SLOVAK THEATRE PRODUCTIONS

Tytuł:
DECOMPOSITION WITH NEW TECHNOLOGIES IN CONTEMPORARY SLOVAK THEATRE PRODUCTIONS
Autorzy:
Hrbek Milan
Tematy:
DECOMPOSITION
DECONSTRUCTION
OPERA
DIGITAL TECHNOLOGIES
SLOVAK THEATRE
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This case study focuses on one of the principles of theatre decomposition and illustrates it with the analysis of the staging of the contemporary opera Muž v skafandri [Man in a Spacesuit, 2020] of the composer and librettist Miroslav Tóth, directed by Jan Komárek. The aim of this study is to zoom in on contemporary cross-media and cross-genre trends in Slovak theatre productions that use new technologies, by which theatre makers intervene into the composition of the staging by deconstructing its means of expression. The scenes of the productions are fragmentized; the theatre makers break them down into their basic components to find new possibilities and meanings, while the recipients perceive these associatively.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies