Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

GEGEN DEN WAHNWITZ DES GEDANKENS. DER SCHAUSPIELER BEI DIDEROT, BRECHT UND ANDEREN

Tytuł:
GEGEN DEN WAHNWITZ DES GEDANKENS. DER SCHAUSPIELER BEI DIDEROT, BRECHT UND ANDEREN
Autorzy:
Michael Thiele
Tematy:
Bertolt Brecht
Diderot
Stanislavsky
Thiele Michael
Język:
niemiecki
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
When something touches our senses our feelings can take over, we are arrested in our momentary state, we do not act, we are. This is ‘sensibilité’ as promoted by the theory of Sainte Albine and, in the last century, by Stanislavsky and Strasberg. We feel, we do not think. Diderot criticizes this. But at the same time, the trio emphasizes the rational side of the process of creation. Similarly, Riccoboni cannot only be considered as a representative of the art of purely rational acting, for he sees the necessity for fire and violent passion. Ideally, acting should be a mixture of these two: reason and feeling. Different schools of acting lay stress on one or the other. And, they are forced to put stress on the – to quote Mao Tse Tung and Bertolt Brecht – main side of the contradiction. Unfortunately, we do not have the word to define the entity clearly.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies