Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

O budowie obrazu fotograficznego na podstawie teorii budowy obrazu malarskiego Romana Ingardena

Tytuł:
O budowie obrazu fotograficznego na podstawie teorii budowy obrazu malarskiego Romana Ingardena
THE STRUCTURE OF A PHOTOGRAPHIC IMAGE ON THE BASIS OF ROMAN INGARDEN`S THEORY OF THE STRUCTURE OF A PAINTING
Autorzy:
Żyznowski Wiesław
Tematy:
PHOTOGRAPHIC IMAGE
INGARDEN`S THEORY OF ART
STRUCTURE OF A PAINTING
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The purpose of this article is to consider the similarities and differences that arise during the analysis of the structure of a photographic image, using Roman Ingarden’s theory of the structure of a painting. By drawing an analytical parallel between the layers of both works, the article shows that it is possible to identify the necessary and unnecessary layers of a photographic image. It also notes that the process of taking a photograph is the reverse of the process of creating a painting: the latter progresses from (real) objects, through their appearances in the form of light reflected from them, being drawn on the base material, until they finally become visible as stains. The difference between the above types of images comes also from the fact, that photography, unlike a painting, cannot be abstract.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies