Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Dostepność informacji zwrotnej jako warunek uczenia się organizacj

Tytuł:
Dostepność informacji zwrotnej jako warunek uczenia się organizacj
AVAILABILITY OF FEEDBACK AS A CONDITION OF ORGANIZATIONAL LEARNING
Autorzy:
Małgorzata Grabus
Krystyna Adamska
Tematy:
feedback
learning organization
relations in organization
organizational behaviours
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The feedback is a form of interpersonal communication, conditioning both the agreement between members of the organization, and the type of social relation between them. The article presents theoretical assumptions of the concept, which tries to explain how the feedback available in the organization builds up the given type of relation and the organizational practices, and as a result how it affects the general effectiveness of the enterprise. The basis of the presented approach includes the idea of rationality, cybernetic concept of learning process, as well as the learning organization. The available feedback is a crucial notion of the approach. It is defined as the feedback which gives the recipient a chance to modify his or her action and to improve effectiveness. The feedback is determined by three factors: the level of the white noise (disturbances in the communication channel), the attitude towards changes and the ability to adopt the perspective of the other person.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies