Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Nic nie jest takie, jakie się wydaje. Narracja w filmach neo-noir

Tytuł:
Nic nie jest takie, jakie się wydaje. Narracja w filmach neo-noir
NOTHING IS SUCH AS IT SEEMS TO BE. NARRATION IN NEO-NOIR MOVIES
Autorzy:
Krystian Zając
Tematy:
NEO-NOIR CINEMA
POSTMODERNIST NOIR
CLASSIC NOIR MOVIE
NARRATIVE STRATEGIES IN NOIR
CHRISTOPHER NOLAN
MEMENTO
DAVID FINCHER
FIGHT CLUB
BRYAN SINGER
THE USUAL SUSPECTS
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
My thesis is devoted to narrative strategies in neo-noir cinema. Analyzing particular problems in postmodernist noir films like The Usual Suspects (1995) by Bryan Singer, Fight Club (1999) by David Fincher, or Memento (2000) by Christopher Nolan, I prove that in spite of many differences, they can be acknowledged as a separate trend of the cinema, having its roots in the classic noir movie. Additionally, drawing a comparison of these images to the work from the film noir series of the forties and the fifties, I can demonstrate a postmodernist interpretation of narrative strategies that are characteristic for the noir films.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies