Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Nowy typ konsumenta a rozwój innowacji w handlu detalicznym

Tytuł:
Nowy typ konsumenta a rozwój innowacji w handlu detalicznym
A new type of consumer and development of innovation in retail trade
Autorzy:
Reformat Beata
Reformat Paulina
Tematy:
Handel detaliczny
Innowacje
Konsument
Consumer
Innovation
Retail trade
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Podjęte w artykule rozważania odnoszą się do ważnego problemu strategicznego, jakim są innowacje w handlu detalicznym. Ich rozwój w gospodarce rynkowej uzależniony jest w dużej mierze od potrzeb i zachowań konsumentów, nowych trendów w konsumpcji oraz rozwoju nowoczesnych technologii informacyjnych. Zagadnienia te wyznaczają zakres problemowy i merytoryczny artykułu, którego celem jest: a) identyfikacja nowych zjawisk i trendów występujących w handlu detalicznym oraz w zachowaniach konsumentów, b) wskazanie związków innowacji w handlu detalicznym z zachowaniami i potrzebami „nowych” konsumentów, c) analiza wybranych przykładów innowacji wprowadzanych w handlu detalicznym w Polsce. Podstawową metodologię badawczą stanowi analiza literatury przedmiotu, w tym polsko- i anglojęzyczna prasa specjalistyczna, oraz elementy metody obserwacji nieuczestniczącej.

The article describes an important strategic problem, which is innovation in retail trade. Their development in the market economy depends to a large extent on the needs and behaviors of consumers, new trends in consumption and the development of modern information technologies. These issues determine the problem and substantive scope of the article whose aim is: a) identification of new phenomena and trends occurring in retail trade and in consumer behavior, b) indication of innovation relationships in retail trade with the behavior and needs of “new” consumers, c) analysis of selected examples of innovations introduced in retail trade in Poland. The basic research methodology is the analysis of the subject literature, including the Polish and English specialist press and the non-participative observation method.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies