Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna wobec heterogeniczności nauk pedagogicznych

Tytuł:
Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna wobec heterogeniczności nauk pedagogicznych
Autorzy:
Śliwerski, Bogusław
Tematy:
brak
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The relevance of narratives for the understanding of the child’s concept of learning how to learn and the development of child competence in learning is becoming widely acknowledged in literature but not in Polish early education. In this article, I distinguish three types of narratives of childhood: narratives about children, narratives of children, narratives for children. I offer some theoretical and practical advice for researchers and educators on how to use narrative inquiry with children as a method of research (narratives about children) and narrative as a method of learning how to learn (narratives of children). I show that children’s narratives create opportunities for the development of how to learn and for practising the meaning making mechanisms that are so essential for their participation in their learning communities. Children make narratives, often with the help of others, in order to express their life experiences or to retell stories that have been read to them.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies