Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Provision of structure in educational context: Perspective of self-determination theory

Tytuł:
Provision of structure in educational context: Perspective of self-determination theory
Autorzy:
Święcicka, Małgorzata
Data publikacji:
2019-12-11
Tematy:
Self-Determination Theory (SDT)
autonomous motivation
provision of structure
scaffolding
parental control
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the article is to analyze the concept of a parent’s provision of structure as proposed in the Self-Determination Theory (SDT). Basic assumptions and thesis of SDT concerning autonomous motivation are discussed. According to SDT, autonomous motivation develops by internalization of initially externalized motivation. Parents can facilitate this process by responding to a child's basic psychological needs: autonomy, relatedness and competence. The need for competence is satisfied by providing a structure, which allows children to feel in control of their environment. Parental structure promotes development of autonomous motivation only when parental support is present. In the article the concept of providing a structure is linked to other similar constructs: scaffolding, control and setting limits, to show the specificity of the SDT perspective.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies