Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

How do the English Project Themselves? Notes on the Selfhood and Identity Referring to the English, as Seen From the Perspective of Humour Studies

Tytuł:
How do the English Project Themselves? Notes on the Selfhood and Identity Referring to the English, as Seen From the Perspective of Humour Studies
Autorzy:
Jabłońska-Hood, Joanna
Data publikacji:
2020-08-03
Tematy:
English humour
conceptual integration theory
blending
mental spaces
national identity
world wars
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
English humour is religiously involved in the creation of the English identity drawing on the nation’s memory, history as well as culture. A great deal of it is devoted to the preservation of a certain self-portrait on the part of the English in that their identity is glorified, demonstrated in a positive light, with the English invariably playing a noble role against the backdrop of historical events, frequently standing alone in the presence of traumatic and unpredictable changes. This article aims to examine English comedy from a cognitive linguistic perspective to demonstrate how the English identity is formulated and (re)shaped, and how the concept of the English self is proudly created in relation to the national identity via the cultural memories and English humour.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies