Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zaangażowanie w pracę a wypalenie zawodowe nauczycieli. Mediująca rola orientacji pozytywnej

Tytuł:
Zaangażowanie w pracę a wypalenie zawodowe nauczycieli. Mediująca rola orientacji pozytywnej
Autorzy:
Grala, Krzysztof
Data publikacji:
2020-06-30
Tematy:
zaangażowanie w pracę
wypalenie zawodowe
orientacja pozytywna
mediacja
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem badań było: (1) ustalenie zależności między zaangażowaniem w pracę, wypaleniem zawodowym i orientacją pozytywną; (2) sprawdzenie czy orientacja pozytywna mediuje związek między zaangażowaniem w pracę a wypaleniem zawodowym. Osobami badanymi byli nauczyciele (N = 106) klas I–VI szkół podstawowych i klas I–III szkół ponadpodstawowych. Zgodnie z przypuszczeniami zaangażowanie w pracę ujemnie koreluje z wypaleniem, a orientacja pozytywna dodatnio wiąże się z zaangażowaniem i ujemnie z wypaleniem, a także mediuje związek między tymi zmiennymi.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies