Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Czytelnicy tekstów specjalistycznych. Kręgosłup superinteligentnego społeczeństwa

Tytuł:
Czytelnicy tekstów specjalistycznych. Kręgosłup superinteligentnego społeczeństwa
Autorzy:
Ślęzak-Świat, Agnieszka
Data publikacji:
2021-03-11
Tematy:
literacy
reading skills
Semantic Web
word knowledge
super-smart society
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest pokazanie, jak ważne jest, aby nie zakładać, że umiejętność czytania pozostaje stabilna po jej nabyciu. Hayashi (2017) podkreśla, że „jeśli nie masz umiejętności czytania i jeśli uczysz się historii, fizyki lub chemii, nie zrozumiesz definicji”, dlatego rozwijanie i monitorowanie umiejętności czytania w szóstej i siódmej klasie jest wymagane w superinteligentnym społeczeństwie. Mówiąc konkretnie, umiejętności czytania muszą być regularnie ćwiczone i wykorzystywane, aby nadążyć za napływem informacji, które czytelnik musi przetworzyć. Jednym z elementów umiejętności czytania jest znajomość słów (zarówno ich formy, jak i znaczenia). Jak ukazuje niniejsze badanie, zdefiniowanie i wyliczenie, z czym się ona wiąże, stanowi poważny problem, nawet dla studentów filologii angielskiej. Z tego powodu języki programowania Web 3.0 są omawiane pod kątem pośredniczenia między dyskursami akademickimi (specjalistycznymi) i popkulturowymi (niespecjalistycznymi), pomagającymi czytelnikowi w dopracowaniu treści tekstu, z którym mają kontakt. Jak pokazują badania, element algorytmiczny sieci semantycznej pomaga w oswajaniu gęstości specjalistycznych tekstów, a ostatecznie może służyć człowiekowi do łączenia danych i faktów w celu stworzenia bazy wiedzy, ponieważ oferuje powszechnie dostępne narzędzia, które pozwalają zauważyć niespójności terminologii dla szerokiego grona czytelników, zarówno specjalistycznych, jak i niespecjalistycznych. Mogą oni zatem użyć odpowiednich umiejętności, mediów i działań, aby wywołać swoją osobistą reakcję na naukę (wyniki badań), która w innym przypadku byłaby nieczytelna ze względu na jej wysoce specjalistyczne słownictwo.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies