Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Funkcjonowanie społeczne uczniów z niepełnosprawnością i pełnosprawnych w klasach integracyjnych

Tytuł:
Funkcjonowanie społeczne uczniów z niepełnosprawnością i pełnosprawnych w klasach integracyjnych
Autorzy:
Rozenbajgier, Małgorzata
Data publikacji:
2020-04-07
Tematy:
funkcjonowanie społeczne
klasa integracyjna
nauczyciele
uczniowie
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W każdym zespole klasowym tworzy się swoista nieformalna struktura. W zależności od tego, jaką pozycję społeczną zajmuje w niej uczeń, klasa stanowi dla niego atrakcyjne miejsce albo teren przykrych doświadczeń – strachu, niepokoju i lęku. W celu poznania funkcjonowania uczniów w klasie szkolnej przeprowadzono badania, w których zastosowano metodę sondażu diagnostycznego z autorskim kwestionariuszem ankiety. Z przeprowadzonych badań wynika, że część uczniów nawiązuje kontakty społeczne z innymi. Wykonuje zadania zalecane przez nauczyciela, rozwiązuje zadania, odrabia lekcje a także czyta lektury i pełni dyżury w klasie. Większość uczniów ocenia swoje postępowanie w klasie pozytywnie. Pojawiają się też zachowania negatywne, które powinny być korygowane przez nauczycieli.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies