Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Views on the subject of social integration and integration education of various participants of school life

Tytuł:
Views on the subject of social integration and integration education of various participants of school life
Autorzy:
Zaorska, Marzenna
Data publikacji:
2020-06-02
Tematy:
education
integration
social integration
integration education
student with disabilities
public education
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The idea of social integration and integration education is a great challenge not only for the Polish education system, but also for theoretical analyzes and systemic practical solutions aimed at building an integrated society. In relation to people with disabilities is not only an exemplification of the provisions contained in the “Convention on the Rights of Persons with Disabilities” (UN, 2006). It also concerns the change in the social vision of the accessibility of these people to structures existing in contemporary, disability-opening civilized society. However, as demonstrated by the results of research reported in the article, there is still a lot to be done by implementing the postulates created by the ideas of integrating people regardless of their diversity, otherness, physical, mental, and social difference.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies