Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Whose education is it? Social consequences of commercial advertising campaigns

Tytuł:
Whose education is it? Social consequences of commercial advertising campaigns
Autorzy:
Pawlak, Agnieszka
Data publikacji:
2020-08-17
Tematy:
education
social context
social changes
school
teacher
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the article is to analyze the potential educational consequences of commercial advertising campaigns. The author creates the hermeneutics of the selected visual element of the ”Join the Procession” campaign of the Converse brand present in public space. This is an analysis of the persuasion strength of this campaign in relation to knowledge of youth psychology and sociology. The author proves that there is a third education space important for shaping the attitudes of young people – beyond home and school control, which has all the means and conditions to deny or eliminate the fi rst two actions. The author postulates the restoration and enhancement of the educational function of the school.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies