Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Nauka popularna, czyli dlaczego „zapisywanie rezultatów nie jest jedyną różnicą pomiędzy zabawą a nauką”

Tytuł:
Nauka popularna, czyli dlaczego „zapisywanie rezultatów nie jest jedyną różnicą pomiędzy zabawą a nauką”
Autorzy:
Bemben, Alicja
Data publikacji:
2021-03-11
Tematy:
popkultura
nauka
Pogromcy Mitów
Umberto Eco
średniowiecze
popularyzowanie nauki
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł przedstawia analizę popularno-naukowego programu MythBusters wskazującą na różne sposoby wykorzystania w nim nauki. Na podstawie przeprowadzonej analizy, po pierwsze, twierdzę, że popkultura początku XXI wieku generuje produkty, w których wykorzystanie nauki na różnorakie sposoby urasta do roli standardu. Po drugie, sugeruję, że takie zastosowanie nauki przekłada się na jej upraszczanie na korzyść promocji rozrywki, nawet w programach, które są lub przynajmniej zdają się być wycelowane w przekazywanie wiedzy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies