Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Is the Internet a good or a bad educator? A cognitive processes perspective

Tytuł:
Is the Internet a good or a bad educator? A cognitive processes perspective
Autorzy:
Czerniawska, Ewa
Data publikacji:
2020-01-23
Tematy:
Internet; modern technologies
cognitive processes
electronic dementia.
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper discusses the impact of modern technologies, especially the internet, on the functioning of young people. The following thesis was formulated: usage of modern technologies have both a negative and positive influence on cognitive processes. The internet is taking educational functions, that were to date reserved to the family and school. It is a great challenge for the society and scientific reflection. For a positive educational influence of the internet to happen, it is necessary to take into account in teaching and educating the development of metacognitive knowledge and skills.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies