Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kultura konsumpcyjna jako kontekst refleksji i praktyki pedagogicznej

Tytuł:
Kultura konsumpcyjna jako kontekst refleksji i praktyki pedagogicznej
Autorzy:
Mazurek, Mateusz
Data publikacji:
2018-04-30
Tematy:
consumer culture
upbringing
individualism
culture of hurry
culture of thought
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The author claims that consumer culture is nowadays the key factor in the shaping of our society and of course also of educational environments. Therefore it is worth serious consideration and analysis. This article is devoted to the issues of most important features of consumer culture which, according to the author, are fundamental factors in shaping the context in which education takes place. The author includes among them: excessive consumerism understood as granting consumption the primary importance in the individual and social life, growth in importance of the fashion and displacement of custom, radical individualism, culture of hurry and displacement of culture of thought, and treatment of pleasure as the highest value.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies