Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ograniczenie swobody wypowiedzi komercyjnej w odniesieniu do oznakowania napojów alkoholowych

Tytuł:
Ograniczenie swobody wypowiedzi komercyjnej w odniesieniu do oznakowania napojów alkoholowych
Autorzy:
Pietrzyk, Marta
Tematy:
marking
alcoholic beverages
freedom of expression commercial
oznakowanie
napoje alkoholowe
swoboda wypowiedzi komercyjnej
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article regards restriction on commercial speech concerning labelling of the alcoholic beverages. The commercial speech arising from both domestic law and international law is not absolute and may be subject of the significant restrictions. In the light of the European Convention on Human Rights, such restrictions must be prescribed by law and be necessary in a democratic society, in the certain interest. The protection of the commercial speech is also present in the American law, however the protection is not absolute and may be restricted. With regard to the alcoholic beverages as an important restriction on commercial speech may be perceived the health warning labels obligation. The introduction of such obligation is justified by the protection of the public health. Introduction of such obligation requires consideration whether this obligation is proportionate. It seems that other means including educational activities may achieve the same results as health warning labels.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies