Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Реклама і мовні штампи (соціолінгвістичне дослідження)

Tytuł:
Реклама і мовні штампи (соціолінгвістичне дослідження)
Autorzy:
Dyadechko, Lyudmila
Tematy:
advertising
advertising texts
verbal tastes
psychological impact
mass consciousness
colloquial stamps
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper presents the data obtained as a result of socio-linguistic studies which were directed to the determination of the advertisement infl uence peculiarities on the verbal tastes of the modern Ukrainian society communicants . The trends that have been formed in the senses of the Ukrainian speech modern carriers under the infl uence of the advertisement are revealed. The conclusions are as follows: since the beginning of the XXI century advertisement has become a loaded indicator of not only social processes, but also of a national communicative culture component, by creating a great number of colloquial stamps.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies