Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Projektowanie w pracy socjalnej na przykładzie projektów socjalnych realizowanych w Studium Pracy Socjalnej Uniwersytetu Śląskiego

Tytuł:
Projektowanie w pracy socjalnej na przykładzie projektów socjalnych realizowanych w Studium Pracy Socjalnej Uniwersytetu Śląskiego
Autorzy:
Leśniak-Berek, Ewa
Data publikacji:
2019-04-24
Tematy:
projekt socjalny
kształcenie do pracy socjalnej
praca socjalna
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Kształcenie do zawodu pracownika socjalnego wymaga realizacji wielu treści zapewniających interdyscyplinar-ne oraz multi-kompetencyjne przygotowanie przyszłego profesjonalisty. W tym aspekcie szczególne znaczenie należy przypisać projektom socjalnym, które dzięki wielozadaniowości pobudzają w studentach aktywność, umożliwiają łączenie wiedzy z działaniem i uruchamiają postawę refleksyjną, pozwalającą na ocenę projektowanych działań. Przygotowanie i wdrożenie projektów łączą się z koniecznością podjęcia szeregu ról, stwarzając okazję do sprawdzenia się w nowych działaniach i określenia stopnia swojej gotowości do wykonywania zawodu. Celem artykułu jest podkreślenie wartości edukacyjnej projektowania oraz zaprezentowanie struktury projektów socjalnych realizowanych w Studium Pracy Socjalnej Instytutu Socjologii Uniwersytetu Śląskiego. W tekście wskazano ponadto na trudności pojawiające się na poszczególnych etapach pracy nad projektem wraz ze wskazówkami pozwalającymi na ich uniknięcie. Słowa kluczowe: projekt socjalny, kształcenie do pracy socjalnej, praca socjalna Kształcenie do zawodu pracownika socjalnego wymaga realizacji wielu treści zapewniających interdyscyplinar-ne oraz multi-kompetencyjne przygotowanie przyszłego profesjonalisty. W tym aspekcie szczególne znaczenie należy przypisać projektom socjalnym, które dzięki wielozadaniowości pobudzają w studentach aktywność, umożliwiają łączenie wiedzy z działaniem i uruchamiają postawę refleksyjną, pozwalającą na ocenę projektowanych działań. Przygotowanie i wdrożenie projektów łączą się z koniecznością podjęcia szeregu ról, stwarzając okazję do sprawdzenia się w nowych działaniach i określenia stopnia swojej gotowości do wykonywania zawodu. Celem artykułu jest podkreślenie wartości edukacyjnej projektowania oraz zaprezentowanie struktury projektów socjalnych realizowanych w Studium Pracy Socjalnej Instytutu Socjologii Uniwersytetu Śląskiego. W tekście wskazano ponadto na trudności pojawiające się na poszczególnych etapach pracy nad projektem wraz ze wskazówkami pozwalającymi na ich uniknięcie.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies