Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Sprostać wyzwaniom – uczeń z wadą słuchu w edukacji inkluzyjnej

Tytuł:
Sprostać wyzwaniom – uczeń z wadą słuchu w edukacji inkluzyjnej
Autorzy:
Kupisiewicz, Małgorzata
Data publikacji:
2021-01-16
Tematy:
niesłyszący
słabosłyszący uczeń
edukacja inkluzyjna
wysiłek słuchowy
obciążenie poznawcze
przypadkowe uczenie się
spersonalizowane nauczanie
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule podjęto próbę analizy wyzwań z jakimi musi mierzyć się dziecko niesłyszące, słabosłyszące uczące się nurcie edukacji inkluzyjnej. Rozpatrywane są zróżnicowane indywidualnie konsekwencje uszkodzenia słuchu oraz warunki, organizacja, metody nauczania wpływające na przebieg procesu nauczani nauczania/uczenia się m.in. warunki akustyczne utrudniające słuchowy odbiór mowy oraz wysiłek słuchowy ucznia i zmęczenie, które mu towarzyszy; ograniczenia odczytywania mowy z ust; obciążenie poznawczy; fragmentaryczny dostęp do przypadkowego uczenia się , utrudnienia w korzystaniu z uczenia się we współpracy . Artykuł kończy wskazanie na nieodzowność tworzenia dla ucznia z ubytkiem słuchu środowiska edukacyjnego sprzyjającego spersonalizowanemu nauczaniu, które odwołuje się do „zindywidualizowanego profilu ucznia", nauczania według spersonalizowanej ścieżki zgodnie z progresją nabywanych kompetencji w zmodyfikowanych warunkach przestrzeni klasy i jej zasobów oraz struktury i czasu dnia szkolnego.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies