Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Contemporary approaches and models of socialization

Tytuł:
Contemporary approaches and models of socialization
Autorzy:
Katra, Grażyna
Data publikacji:
2019-12-10
Tematy:
socialization
upbringing
upbringing models
psychological mechanisms of socialization
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article presents concepts and models of socialization/upbringing present in contemporary psychology. Currently, upbringing is recognized as a non-linear transaction process. It emphasizes the qualitative nature of changes, which are the result of the clash of natural contradictions having their origins in: internal factors related to the educator and the charge, external ones in the dyad educator-charge, and ones related to the nature and specificity of the educational relationship. The presentation of the latest approach to socialization is preceded by a concise discussion of previous approaches, including historical ones. Considerations are also made about the role of time and dialectical understanding of the educational relationship in explaining the upbringing process. Furthermore, meaningful questions leading to deepening the knowledge about socialization and allowing a more effective application have been included. Finally, the comparison of selected models of upbringing is drawn, as well as the author’s definition of this process.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies